Zarządca infrastruktury poinformował, że nie spodziewa się znaczących utrudnień w ruchu pociągów podczas rozpoczętej niedawno rewitalizacji linii 143. Prace są realizowane na odcinku Oleśnica – Bierutów w województwie dolnośląskim. Ich wykonawcą jest Trakcja.
We wrześniu informowaliśmy
o rozpoczęciu remontu linii kolejowej 143 Kalety – Wrocław na krótkim, 12-kilometrowym odcinku Bierutów – Oleśnica. Prace toczą się tam w standardzie tzw. rewitalizacji, co oznacza skupienie się na przywróceniu zdegradowanej infrastrukturze dawnych parametrów technicznych. Przebudowywany odcinek ma spore znaczenie w ruchu regionalnym, kursują tamtędy bowiem międzywojewódzkie pociągi Polregio z Wrocławia do Kluczborka (opolskie).
Utrzymany ma zostać ruch jednotorowy
Teraz zarządca infrastruktury przedstawił nieco więcej szczegółów dotyczących organizacji ruchu na czas robót. Podobnie jak obecnie, przewozy zostaną utrzymane, a pasażerowie nie powinni obawiać się większych utrudnień. – Prace ujęliśmy w rozkładzie jazdy i realizujemy je przy zachowaniu ruchu kolejowego z zastosowaniem procedur bezpieczeństwa – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Pociągi kursują cały czas po jednym torze, podczas gdy trwa przebudowa sąsiedniego. – Dzięki temu nie ma istotnych zmian w przejazdach zarówno pasażerskich, jak i towarowych – usłyszeliśmy od przedstawiciela PLK. Przypomina on także, że roboty obejmują przede wszystkim układy torowe, podtorze i odwodnienie.
Duży kontrakt z KPO dla Trakcji
Przystanek Solniki Wielkie ma być zaś przeniesiony w nową, bardziej dogodną dla mieszkańców lokalizację. – Usunięte zostaną ograniczenia prędkości, co przełoży się na poprawę przepustowości trasy – zapowiada nasz rozmówca. Bezpieczeństwo poprawić mają natomiast ogłaszane przez spółkę wcześniej prace na przejazdach.
– Inwestycja jest warta 288 mln zł brutto – podsumowuje Radosław Śledziński. Jest finansowana przy wykorzystaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy. Rolę wykonawcy pełni Trakcja. Według aktualnych zapowiedzi kontrakt ma zostać sfinalizowany w drugiej połowie przyszłego roku.